Skratt

Vad är en lifvsnjutare egentligen? Ja, läs bloggen så får ni reda på detta. Om ni får för er att inte läsa bloggen vilket jag tycker låter väldigt korkad, så kommer jag nu berätta en hemlighet för att lära er känneteckna en riktig lifvsnjutare. En lifvsnjutare gillar att ha kul och därför skrattar lifvsnjutaren mycket. Skratt kan man få genom vänner, tv mm. För att vara en lifvsnjutare måste man se det roliga i livet istället för det tråkiga. Det kommer ge er så mycket skratt som bara den.

Övning:


Nästa gång ni får ett skrattanfall och skrattar i minst en minut. Då är er uppgift att efter ni har skrattat försöka känna er olyckliga. Jag skulle säga att det är näst intill omöjligt. Denna övning kan ge er en ökad förståelse för hur viktigt skratt är för att må bra och jag hoppas att ni gör det till en vana att se det roliga i saker och skratta, skratta och skratta!


Om ni känner att ni inte har något att skratt åt men vill starta vanan att skratta mycket så ger jag er en länk som ni ska kolla på varje dag. Gör det en timme per dagen i en vecka och ert liv kommer bli mycket roligare plötsligt.

http://9gag.com/

Albin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0