weekend in stockholm

Denna långhelg började i torsdags med avskedsfest för ett antal franska utbytesstudenter med folk från Enskilda gymnasiet hos vår lärjunge Elin i Nacka Strand.
Det vi lärde oss om fransmän är att dem är små, luktar svett men sannerligen kan ha kul utan alkohol! Att sova över där var väldigt praktiskt för mig då min skola bara ligger några hundra meter därifrån. Jag fortsatte alltså mot skolan för en väldigt lugn dag innehållande planeringar inför kvällen.
Kvällen spenderas i Heddas underbara tuga i Starsta med nära och kära. Där busade och mös vi med godis, vattenpipa, fin musik och roliga och läskiga filmklipp. Denna gång lyckades vi även få igång värmen i den så kallade bastun! Vår vistelse blev ganska långvarig denna gång så det var inte mycket som hann göras hemma innan vi skulle tillbaka till orten, denna gång en första visit hos Izabelle i Bagarmossen.
Där festades det rikligt och länge tills någon skrämde bort majoriteten av gästerna och de återstående somnade på soffor, golv och bord.
För att föreviga denna helg införskaffade jag en iPhone-app kallad Loopcam som gav mig en hel del fina .gif-bilder som jag nu tänkte dela med mig av.



Mvh Claudio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback