lifvsnjutartips #6 - skaffa en studybuddy

Det är dags för nästa Lifvsnjutartips som så många av er förhoppningsvis längtat efter! För er som inte vet vad en "studybuddy" är så kan jag tala om för er att det är en kompis som du pluggar/gör läxor med på fritiden! Nu undrar ni säkert, hur är det lifvsnjutigt att plugga? Visst är det inte särskilt lifvsnjutigt att plugga, det kan jag hålla med om, men tänk på hur mycket tid ni får över åt lifvsnjutigheter om ni faktiskt gör era läxor! Enligt mig borde det räcka med att plugga en gång i veckan om du inte t ex går Naturprogrammet eller så, då gäller det såklart vara effektiv den dagen men tänk sen vad skönt att ha veckans plugg färdigt, Samtidigt som du förmodligen hade roligare än vad du skulle haft om du pluggat själv! Se till att välja din vän noga och ta någon som faktiskt är intresserad av att få läxorna är gjorda, undvik latmaskar som skyller på sin dyslexi t ex. Här är en bild på min kära studdybudy Siri från Villa Villekulla-bloggen:
Kom ihåg att det funkar utmärkt att plugga i sängen om det nu skulle vara så att alla stolarna är på reparation!

Mvh Claudio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0