Summer of 12

Hej alla kära söta bloggläsare!

Klockan 18 idag hände det något.. Alla biljetter till Emmaboda för 495 kronor blev bestulna. 1 minut senare var det dock dags för lifvsnjutarna att snappa åt sig sin biljett för 595 vilket vi tycker är ett väldigt bra pris. I år slipper vi förhoppningsvis köpa tågbiljett också då jag ska ta körkort och claudio ska köpa bil. Förra året var jävligt roligt men vi har ändå några lärdomar från förra året:
  • Cigarettbruk: Att fimpa en cigarett eller två är helt okej men att göra det i tältet märkte vi redan första kvällen att det inte var nån bra ide eftersom vi då väcktes av ett rökfyllt tält.

  • Leksaker: Att köra beyblade är kul. Därför tog jag med min kära beyblade till Emmaboda. det visade sig dock att andra inte hade kommit på samma smarta ide som jag och beybladen blev meningslös.'

  • Dryck: Alkohol är kul och på den punkten failade vi rejält förra året. Vad vi inte hade väntat oss var att man blev helnykter efter två konserter och sedan hittade man inte drickan som man bara slängt in nånstans i tältet. Nästa år ska drickan vara mer lättillgänglig.

  • Välj rätt campingplats: Eftersom vi orutinerade festivalare och kom först in på festivalen så fick vi förlita oss på rekomendationerna av var det var mest party. Vi hamnade inte på stället där det var mest party men dock ångrar vi inte att vi bodde där för vi träffade flera underbara människor aka våra grannar men nästa år ska vi vara på partycampet.

  • Ätande: Ät inte pizzastrutar och thaimat osv. Hela min föda på nästa festival ska bestå av ahlgrens panpizza och möjligtvis någon svensk björnsoppa hit o dit.

  • Strumpor: Strumpor är för mäsar. Jag tog med mig 8 par strumpor till Emmaboda. Jag använde mig av 0 par. Helt onödigt.

  • Värme: På Emmaboda kan det vara väldigt kallt när man ska sova. Då finns det lite olika alternativ. Antingen utför man någon form av rörelse. T.ex. dans eller så super man sig redlös. Jag satsar på att kombinera de båda.

  • Festande: I år så körde vi fel taktik. Vi gick och la oss för tidigt. Nästa år ska vi festa hela natten och sova på dagen som våra grannar Camp Svamp gjorde. Det är bra.

  • Skador: Förra året hade jag så ont i benen att jag knappt kunde gå den sista dagen. I år satsar jag på att inte kunna gå.

  • Boende: I år så sov vi i en sjö varje dag. Det kan vara mysigt men ibland vill man faktiskt ha det lite tort också så man kan ha ett ställe att känna sig hemma på. Nästa år ska vi bygga upp vårt tält på bygga-upp-tält-sättet a la Johan.

  • Resa: Som sagt i år blir det bil. Då har vi allt mer lättillgängligt och slipper bära all packning.

  • Saker som måste med i större mängder: Alkohol, Silvertejp, Spritpenna.

Nästa sommar är det inte bara Emmaboda som står på schemat. Vi har även detta på schemat:
  • Peace and Love
  • Hultsfred
  • Tågluffa
  • Tomorrowland
  • Putte i Parken
Jag längtar ihjäl mig till nästa bandsläpp och till nästa sommar.
Här får ni ett litet klipp från årets Emmabodafestival. Detta är den så kallade Emmabodafilmen:


//Albin

Kommentarer
Postat av: siri

abbe, om jag hänger med till emmaboda nästa år, kan jag inte få åka med i bilen? :DDDDD

2011-10-25 @ 09:48:00
URL: http://villavillekulla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0