Dag 06 – en låt som påminner dig om ett ställe

Jag kommer idag välja ett ställe som jag tycker om mycket som jag besökte i sommras. Det stället kan dock inte kombineras med en låt så det får helt enkelt bli tre låtar. Stället ligger i småland och har gett folk kärlek, musik och bajamajor. Jag pratar såklart om Emmabodafestivalen.


Den första låten hörde jag bara en gång under festivalen men jag antar att jag var jävligt glad just då för bandet som gör låten besökte inte ens festivalen. Låten är gjord av en kanadensisk duo och är väldigt tjatig. Dock blir den inte dåligt tjatig. När jag kom hem från emmaboda lyssnade jag non-stop på denna låt.

Jag talar förståss om:


Den andra låten spelades av en DJ under festivalen och denna låt gick jag och sjöng på under hans spelning. Det är en dubstep låt som är en remix av en låt med Isquare. Den remixades dock av en känd amerikansk DJ och remixen är även gjord av han i studio-versionen. Den här låten tänker jag på för att jag hade den på huvudet.

Självklart talar jag om:


Den tredje låten jag tänker på kombinerar jag med Emmaboda för att den var riktigt fantastisk live. Den är gjord av en tysk duo som spelar mycket minimal house. När man lyssnar hemma är det dock inte lika bra tryck i musiken men det kan jag lova er att det är live. Jag rekomenderar där med er även att se denna DJ-duo live.

Vilken låt pratar jag om, Självklart denna:






Kommentarer
Postat av: Claudio

vaddå hoppa över 5an

2011-09-20 @ 22:59:04
URL: http://lifvsnjutarna.blogg.se/
Postat av: Albin

Vadå inte veta vem man ska skriva om

2011-09-20 @ 23:10:50
URL: http://lifvsnjutarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0